Kraften i att lyssna..-Gästblogg

Jag var med mina barn i skolan en dag.
Då kom tre flickor fram till mig och sa att de hade något de ville prata med mig om, jag såg på dem att detta var något som de var angelägna om att få prata med mig om, samtidigt som de tyckte det var pinsamt .

spirit-2304469_1280

Senare under dagen fick jag tillfälle att prata med dem.
En av flickorna sa att hon hört att jag jobbar som medium och att de ville ha min hjälp. De hade upplevt att det spökade i en av byggnaderna på skolan de berättade att de känt närvaro o sett skuggor…

Jag lyssnade och funderade febrilt på hur jag på bästa sätt skulle bemöta och hjälpa dem. Jag ville så gärna hitta en lösning åt dem.
Jag kände mig inte bekväm i situationen då jag inte visst hur deras föräldrar ser på andevärlden så jag sa till dem att de borde berätta för sina föräldrar om vad de upplevt.
En av flickorna sa då med dämpad röst att hon inte ville det, då de bara skulle skratta åt henne och inte tro på henne. Jag sa att de ändå skulle berätta för dem.
Jag vet att en av flickorna berättade hemma och hennes mamma lyssnade utan att skratta❤

Jag ville så gärna hjälpa de jag kände mig frustrerad över att inte kunde göra mera för dem…

När skolan slutade kom en av flickorna fram till mig och tackade mig att jag hade lyssnat på dem och inte skrattade åt dem.heart-762564_1920

Så på ett vis hade jag hjälpt de bara av att lyssnat på dem.
Och inte viftat bort det de berättade.
Så ibland räcker det att man bara lyssnar…

Kommentera

