Halloween – Alla Helgons Dag

Jag älskar halloween! Speciellt att få spöka ut både mig och killarna, ju mer smink desto roligare! MEN och för mig är det ett stort men! Jag önskar att fler kunde skilja på Halloween och Alla Helgons Dag…. För det är ju två olika högtider som enligt mig bör firas separat. Jag spökar gärna ut huset och ser till att fylla upp med godis till alla härliga barn som vill gå ”bus och godis”….. den 31 oktober…. och inte under Alla helgon-helgen. Då vill jag gå till kyrkogården tillsammans med killarna och tända ljus för alla vår bortgångna nära och kära. Jag gillar den traditionen och tycker att vi under en dag kan tänka på och minnas de som inte finns fysiskt med oss längre. Så i morgon kommer jag och mina grabbar gå till kyrkogården på kvällen och tända ljus, hälsa på gammelfarmor och gammelfarfar och faktiskt njuta av hur kyrkogården lyser, för mig och även för mina barn symboliserar det kärlek. Som min äldsta son en gång för ganska många år sen sa, ”Egentligen borde det kännas sorgligt att det lyser så många ljus, för det betyder att det är många som saknas för någon, men jag känner bara glädje!”

Jag önskar er alla en riktigt fin Alla helgons Dag! ❤

// Nellie

Kommentera

