Tack

För några veckor sedan höll jag på att städa lägenheten. Det var pappershögar överallt, och jag kände bara att jag inte orkar plocka upp efter varken min dotter eller min man längre…Får ju då erkänna och tillägga att jag själv skapar det största kaoset hemma, men det hör inte till saken, va?

Plötsligt upptäcker jag att min dotter på 10 år hade författat en liten annons: ”Hej, jag heter ______ och är ett medium. Det betyder att jag kan se och känna av andar. Om du behöver hjälp så ring mig: 07_________”

Vänta lite här…Känner hon sig så pass trygg i kontakten med andevärlden att hon vill hjälpa andra? Har vi kunnat svara på frågor och funderingar i den mån att hon känner sig nöjd och tillfreds?

Wow…

bloggbild

Självklart är jag medveten om att hon först måste fylla 18, utbilda sig och efter det eventuellt arbeta som medium. Men att hon vill erbjuda sin kunskap för att stötta andra genom att kunna förmedla budskap från andevärlden gör mig till den stoltaste mamman!

 

Visst är hon rädd ibland, det kan ju vara någon bakom gardinen eller under sängen, men hon är villig att ta den risken för att ta reda på mer. Mer om vad döden innebär, mer om hur man kan använda sig av sina egna känslor för att förmedla en andes känslor, mer om hur man vet att det faktiskt inte ÄR ens egna känslor man har i kroppen just nu för tillfället.

Min lilla (men ack så stora) tjej vet att hon kan ställa alla frågor mellan himmel och jord. De behöver inte ens handla om andlighet eller spöken. Hon vågar ställa sina frågor, för att hon vet att hon får ett vettigt svar. Ett svar, som vi försöker anpassa till hennes ålder, så gott det bara går. Ett svar, som får oss själva att tänka om gällande existentiella frågor och öppnar våra sinnen. Ett svar, som sitter kvar i slutet av dagen och ger henne en pusselbit till.

 

Jag är tacksam för den styvmamma jag fick dela min uppväxt med; en styvmamma som alltid lyssnade och frågade: ”Hur har din dag varit? Hur mår du? Vad drömmer du om?” En engagerad och klok kvinna, som såg min potential och uppmuntrade mig att följa mitt hjärta. Jag är glad över att ha kunnat upptäcka den andliga världen, en värld som har väglett och inspirerat mig. Men mest av allt är jag otroligt tacksam och glad över att vår tjej har valt oss. Hon lär mig nya saker varje dag; ibland undrar jag om det är hon eller jag som egentligen är mamman.

Tack för att du litar på mig! Tack för att du lär mig! Tack för att du delar med dig! Tack för att du får mig att förstå!

Tack.

Kommentera

