Veckans Turné

Vilken vecka det har varit! Så fantastiskt rolig! Barnens Röst har varit på en liten turné, tillsammans med Terry. Vi hakade på hans storseanser som han hade i Askersund, Växjö och Helsingborg.20171004_171547-1

I Askersund hade jag sällskap av Marie (Kindberg), det var enormt roligt att få träffa er som kom till seansen och er som kom fram och pratade med oss. Ni som delade med er av era erfarenheter och ställde frågor, ett stort Tack till er!

Växjö är mina hemtrakter, jag bor bara ca 2,5 mil därifrån och jag är så glad över gensvaret som jag fick av er. Det var många som kom och frågade och var intresserade av Barnens Röst, så en liten påminnelse till er som kommer från Växjötrakten: Jag har ett Barnens Röstmöte i Moheda, den 22 oktober kl 15.00. Anmäl er genom sms eller slå en signal till 0786-39 16 97.

 I Helsingborg hade jag börjat bli varm i kläderna och det var tur det för ert härliga gensvar var fantastiskt! Pausen var alldeles för kort och jag hann tyvärr inte prata med alla er som så snällt stod i kö, men ni ska veta att jag såg er och är så tacksam för ert engagemang! Jag hoppas att ni hör av er till oss på annat sätt, det skulle vi uppskatta, det är ju ni som gör det här arbetet så fantastiskt roligt! Alla ni föräldrar och vuxna som vill veta hur ni ska stötta barnen på bästa sätt!

Vi fick många frågor om varför vi inte har möten för barn, ni är många som önskar att barnen skulle kunna få komma och vara med på ett möte. Varför vi endast har möte för föräldrar/vuxna i nuläget beror på att om vi skulle börja med barnen och hjälpa dem att förstå sina upplevelser och känslor, så skulle det inte ge barnen något om föräldrarna inte har samma erfarenhet/kunskap. Det ni föräldrar som gör jobbet och som kan göra den här resan tillsammans med ert barn och inte bara som en iakttagare.

Vi som arbetar i Barnens Röst, vårt jobb är att finnas som bollplank, lyssnare och för att stötta dig som förälder. Vi kan hjälpa till att öka förståelsen för upplevelserna och orsakerna till dem, vi kan ge redskap och guidning. Men det är ni som är föräldrar som era barn kommer vända sig till och det är ni som finns där och kan fånga upp och stötta. Vi kan hjälpa dig att hjälpa dem!

Nu önskar jag er en fortsatt härlig helg! Och ett Stort varmt Tack än en gång till er alla än en gång!

/Nellie

Kommentera

