Jag vill bara dela med mig av en lite rolig händelse som min yngsta grabb upplevde härom kvällen. Jag hade varit uppe och stoppat om mina yngsta grabbar, den äldste var ute med kompisar.

Min mellangrabb var sjuk och lillebrorsan ville finnas till hands, så han fick ligga på en madrass i brorsans rum. Sonen som var sjuk var riktigt dålig, då han har en rad olika sjukdomar som blir värre vid infektioner. Min yngsta hade varit mer orolig än vanligt och var lite tystlåten och dämpad. Jag tänkte att han hade snappat upp brorsan känslor, som givetvis blir orolig när han inte mår bra.

20161030_145444

Jag sa god natt och gick ner och satte mig framför tv:n. Efter en stund kommer minstingen ner och har ett leende som går från ena örat till det andra… han var fnittrig och det bara bubblade ur honom. Jag frågade leende vad det var med honom, han svarade: ”-Det var någon som buffade på mig”…. Eftersom det inte lät så trevligt, samtidigt som han bara bubblade av skratt så frågade jag honom om han upplevt det som otäckt?

”-Neeej, mamma… det kändes så bra, så jag bara skrattar och jag blev alldeles varm”, säger han skrattandes och han kan verkligen inte kontrollera fnittret utan det bara kommer, hela han skiner.

Han skuttar upp och kryper glatt ner i sin tillfälliga säng och sover gott hela natten, oron och nedstämdheten är som bortblåst.

Jag frågar honom på morgonen om han visste vem det var som buffade till honom. Han svarade att han inte visste, bara att den ville göra honom glad och varm i magen och att de ville att jag skulle veta att M (brorsan) kommer bli bra snart! ❤

//Nellie

